The essentials of being a girl.

The essentials of being a girl.

Friday, August 27, 2010

Soep Soep Soep


Vorige week is mijn leven als student officieel begonnen - met vier lange dagen die vooral in het teken stonden van bier en 'liedjes'(Mij hoor je niet klagen).

Utrecht heeft een algemene introductie voor alle nieuwe studenten: de Utrechtse Introductie Tijd, de UIT dus. Lekker originele naam, of niet dan? De bedoeling is dat je mentorpapa's/mentormama's je in een hele kort tijd heel Utrecht laten zien, wat in feite gewoon betekent dat ze je zoveel mogelijk café's en kroegen laten afwerken. Mijn mentorpapa's zijn daar in ieder geval glansrijk in geslaagd! Er waren wel wat activiteiten georganiseerd, waar we ook wel aan begonnen, maar na een paar minuten volgde altijd de volgende dialoog:

'' Heeft er nog iemand zin om door te gaan?''
'' Neuh.''
''Oké. Bier?''

Tijdens de UITgame waar geweldige prijzen gewonnen konden worden - wat moet ik nou weer met een hockeystick?! - zaten we dan ook ergens in een café de smsjes van de spelleiding weg te drukken.

Ik zit nu weer thuis, bezig met inpakken voor de intro's die nog komen, maar ik wil zo graag terug. Ik heb vroeger in Utrecht gewoond, dus ik kende de stad nog een beetje, maar ik ben gewoon weer helemaal verliefd! Kom maar op met dat eerste jaar, die studie doen we wel gewoon tussen de feestjes en kroegentochten door.


(Oh, en over de titel, dat is één van de liedjes die je tijdens de UIT veel hoort.
Hier een link naar de tekst en de tekst van de andere liedjes. Openen geheel op eigen risico: http://www.iphtjes.nl/archive/2003/08/10/uit_dagen)

No comments:

Post a Comment